Κειμενογράφηση ιστοσελίδων Μέρος 2
8 χρυσοί κανόνες για μοναδική κειμενογράφηση! Μέρος 2
Χρησιμοποιείστε ενεργητική φωνή
Η παθητική φωνή δεν είναι κατάλληλη για την κειμενογράφηση. Είναι ουδέτερη και απρόσωπη και δίνει στο κείμενο μια επισημότητα που δε χρειαζόμαστε για το user friendly website μας.
Μιλήστε συγκεκριμένα – δώστε αξία
Μη περιορίζετε το κείμενο σας σε γενικότητες και πομπώδεις δηλώσεις. Δώστε συγκεκριμένες πληροφορίες, παραδείγματα και testimonials.
Πχ αντί για «το καλύτερο παιχνίδι για σκύλους» γράψτε
«επιλέξαμε την jolly ball, μία ανθεκτική και απόλυτα ασφαλή μπάλα με σκοινί που επιμηκύνεται και χαρίζει στον σκύλο σας ατελείωτες ώρες παιχνιδιού. Δείτε το σχετικό video.
Οι πιο συγκεκριμένες περιγραφές προίόντων αλλά και υπηρεσιών δίνουν αξία σε αυτό που προσφέρετε. Αν συνοδεύσετε τις περιγραφές με εμπειρίες και κριτικές πελατών, τότε θα αυξήσετε τις πιθανότητες των πωλήσεών σας.
Λιγότερη ορολογία
Καμία φορά ξεχνάμε ότι μιλάμε στο κοινό μας και έχουμε την αίσθηση ότι απευθυνόμαστε σε συναδέλφους και γράφουμε ορολογίες, τεχνικές περιγραφές και ακρωνύμια που μόνο εμείς καταλαβαίνουμε. Αν είναι απαραίτητο να γράψετε εξειδικευμένους όρους ή σύνθετες περιγραφές, εξηγήστε αυτά που γράφετε ή ενσωματώστε άρθρα που να εξηγούν τι ακριβώς θέλετε να πείτε.
Το βασικό στην κειμενογράφηση, είναι να δημιουργήσετε ένα κείμενο κατανοητό ακόμη και για τον μη-ειδικό. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν εργάζεστε σε τεχνικό κλάδο αλλά θέλετε να προσελκύσετε μη-ειδικό κοινό.
Προσοχή στην Δομή
Βεβαιωθείτε ότι το κείμενό σας είναι εύκολο να διαβαστεί. Βάλτε τίτλους, bullets, αριθμούς, χρησιμοποιήστε έντονη γραφή για να τονίσετε τα σημαντικά. Πολλοί αναγνώστε σαρώνουν ένα κείμενο για να βρουν σημεία που τους ενδιαφέρουν και διαβάζουν μόνο αυτά. Στοιχηματίζω ότι είναι ό τρόπος που διαβάζετε και εσείς ένα online κείμενο.
Χρησιμοποιείστε κενά ανάμεσα στις παραγράφους ώστε το κείμενό σας να «αναπνέει» και να γίνεται ευκολότερη η ανάγνωση. Χωρίστε το κείμενο σας σε ενότητες με περιγραφικές επικεφαλίδες.
Με αυτόν τον τρόπο βοηθάτε τους χρήστες να περιηγηθούν στη σελίδα αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να βρουν το περιεχόμενό σας.
Call to action – Παρότρυνση για δράση
Είναι σημαντικό ο ιστότοπός σας να έχει ισχυρά call to action έτσι ώστε οι χρήστες να ενεργήσουν με τον τρόπο που επιθυμείτε. Αν θέλετε να παρακολουθήσουν ένα video, να εγγραφούν στη λίστα των email σας ή να προωθήσουν πληροφορίες στους φίλους τους, τότε σκεφτείτε τα σωστές λέξεις παρότρυνσης αλλά και ένα δυνατό μήνυμα που θα τις συνοδεύει.
Λέξεις όπως «εγγραφή», «λήψη», «μάθετε περισσότερα», επιτρέπουν στους αναγνώστες σας να εκπληρώσουν την ενέργεια που τους ζητάτε. Αυτός ο τρόπος τους προτρέπει να προηγηθούν και σε άλλα σημεία της ιστοσελίδας σας, μένοντας σε αυτή περισσότερο χρονικό διάστημα.
Το γράψιμο δεν είναι εύκολη δουλειά. Η κειμενογράφηση ενός site είναι ακόμη δυσκολότερη. Αλλά θυμηθείτε ότι τα κείμενά σας δε χρειάζεται να είναι τέλεια. Πρέπει να είναι ζωντανά, χρήσιμα, σχετικά. Όχι τέλεια. Οι αναγνώστες δεν αναζητούν την τελειότητα στο γράψιμο. Αναζητούν λύσεις στα προβλήματά τους ή πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν. Δώστε τους λοιπόν αποτελεσματικό περιεχόμενο και θα τους δείτε να επιστρέφουν ξανά και ξανά στη σελίδα σας!